Suuri verkkokauppa-alustaraportti Suomessa 2020

Lopuksi Puolueettomalle tiedolle erilaisista verkkokauppa- alustoista on todellista tarvetta erityisesti verkkokauppaa aloitettaessa ja toisaalta sitä vaihdettaessa. On ollut ilo tarjota liiketoimintasi kehittämiseksi tämä Suomen kattavin kokemustietoa Suomessa käytetyistä verkkokaupoista sisältävä raportti. Lämmin kiitos jokaiselle 508:lle kyselyymme vastanneelle verkkokauppiaalle! Raportin myötä vaikuttaa siltä, että verkkokauppa-alustalta odotetaan ajanmukaisia markkinointiominaisuuksia. Samoin raportista on nähtävissä, että verkkokauppa-alusta halutaan ottaa käyttöön pitkäksi aikaa ja siksi sen skaalautuvuus liiketoiminnan kehittyessä mietityttää. Riski väärästä alustasta tuntuu kyselyn perusteella aloittavilla kauppiailla jopa isommalta kuin sen ehkä tarvitsisi. Alustan vaihto ei nykyään ole enää niin työlästä kuin moni tuntuu epäilevän. Kynnystä kaupan aloittamiseen ei kannata nostaa liian korkeaksi hakemalla heti alkuun täydellistä ratkaisua kaikkiin tuleviin tarpeisiin. Esimerkiksi tuotetietojen tai kuvien siirtäminen on yllättävän helppoa etenkin silloin, jos syviä integraatioita ja räätälöityihin ratkaisuihin ei ole tehty. Esille nousevat myös odotukset verkkokauppa-alustan hinnoittelun ja liiketoimintamallin joustavuudesta. Moni erityisesti aloittavista piti verkkokauppa-alustojen hinnoittelua korkeana ja niin ominaisuuksien kuin hintojenkin vertailua hankalana. Valinnan tueksi tarvitaan läpinäkyvää tietoa siitä, mitä hintaan sisältyy ja mitä mikäkin maksaa. Kestohittejä ovat hyvä, suomenkielinen palvelu ja käytön helppous. Palvelu korostuu alustaansa tyytyväisten kauppiaiden vastausten keskuudessa. Hyvää palvelua ei hevillä vaihdeta, vaikka teknisesti olisi toivomisen varaa. Nousevat alustat ovat niitä, joiden käyttöönotto koetaan helpoksi. Toivomme Suuresta verkkokauppa-alustaraportista 2020 olleen sinulle isosti iloa ja hyötyä! Paytrailin tiimi Suuri verkkokauppa-alustaraportti 2020 45

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=